logo tasarım
Published:
by .Logo nedir? Söz anlamı olarak kök mukabillığı dilimizde amblem olan, bir meselein, faaliyetin, organizasyonun yapısını, anlamını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak meseleletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı meselei sembolize edebileceği gibi, markanın kendi anlamı ile bile sembolleştirilebilir, hatta bazı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı kucakerik ve anlamlara ehil olur.
Sorusu sorulduğunda lügat anlamının haricinde, biraşkın logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan isim yahut kuruma neyin ve nite aktarıldığı bayağı önemlidir. öteki taraftan logo dizayn çhileışmasını meydana getirecek isim yahut kurumun sizi nite anladığı ve logo çhileışmanızı nite bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, meseleletmenizin ve bundan ahir çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çhileışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğmeseletirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik kucakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş düzlükı ile faaliyette mevcut şirketler kucakin elan çok yeğleme edilebilir. Sessiz bir sektörde etkinlik gösteren meseleletmelerin ekseriya logoları sektörü oyun eder. Ancak takkadak çokça sektör ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda öğretmek imkansızdır.
Logo ne meselee yarar?
İşletmeler kucakin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası olmayan bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz ahit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Yıprak halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan fiilen bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple meseleletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza stabil adımlarla devam edebilmek namına “logo dizayn” çhileışması ile mirlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) rapor eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir surette teşhisnmasını sağlayıcı meselearetlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
şekersiz, emeksiz anlaşılır, yazıırlanması emeksiz, kabil evetğunca azca skorda renkten oluşemtiaıdır. Her çeşit baskı ve kesit tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok kebir ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı firma ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa saik vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya kebir pert verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine oranlı olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini nite teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin canipıteselsül lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü ahit da akılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da firma kucakin logo tasarlanacağı ahit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı ahit simgenin taşıyacağı anlam hizmetında bu bilgi çok önemlidir.
Comments