Ümit Kalko Haberleri
Published:
by .Kişinin yasevimliığı toplum ortamında kıymeti olan , kapasite, çizi ve diğer davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tübaşöğretmen.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara gereğince insanların davranışlarında belli vürutmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim; kişinin davranışlarındaki evetşantısı yoluyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğişçilikme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü üzere eğitimin bir çok tanımı strüktürlabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla tercih edilen tanım:
“Bireyin davranışında, kendi evetşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin amaçlarına orantılı ) bileğişçilikme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu aşinalık gereğince;
· Eğitim bir prosestir.
· Eğitim sürecinde, kişinin davranışlarının matlup yönde bileğişçiliktirilmesi amaçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğişçilikme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde kişinin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç temel öğesi vardır.
1. Amaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim amaçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı bilcümle kültürler için birdır. Amaçların içeriği ve öğrenme için kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre gereğince bileğişçilikebilir, ama sürecin doğası bileğişçilikmez.
Eğitim kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca birfena filozof ve pedagog, eğitimin ne olduğuna konusunda farklı farklı tanımlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin onaylama edilen ölçünlü tanımı şudur: Eğitim, kişinin davranışlarında kendi evetşantıları yoluyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğişçilikikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın ortamında eğitime konusunda temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları yoluyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğişçilikikliği” ve “müddetç” üzere kelimeler eğitimin temel taşlarıdır.
Eğitim, beşer için hayat boyu devam eden bir prosestir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik yani beklentilere ve hedeflere orantılı olabileceği üzere istenmedik yönde bile vürutebilir. Eğitim sürecinin işçilikletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği üzere vürutigüzel bile olabilir. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim bilimi, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, eğitim bilimi merkezleri üzere mekânlarda verilen eğitim bilimi formal; kişinin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır eğitim bilimi ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki eğitim bilimi sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine gereğince sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi çıkmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda evet da kurumlarda belli bir maksat ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci idari bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal eğitim bilimi ise kendiliğinden vüruten ölçüsüz ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki fert bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir dizge olarak ele aldatmaındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç temel ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Eşme; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, donanım, maliyet, personel üzere fiziki unsurlardır. Süreç; mektep ortamında gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde eksperlik, yeterlilik, bitirme, imtihan hatimeları üzere matlup davranış bileğişçilikiklikleridir.
Comments